Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Rynek kosmetyczny w Polsce

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2017-11-07 09:59:07
raport, rynek kosmetyczny, kosmetyki, polski rynek kosmetyczny, polska, branża kosmetyczna, eksport, perspektywy, branżowy program promocji, bpp, polska agencji inwestycji i handlu, paih, raport o stanie branży kosmetycznej w polsce 2017

Polska jest 6. rynkiem kosmetyków w Europie. Ustępuje jedynie największym europejskim gospodarkom: Niemcom, Wielkiej Brytanii, Francji, Włochom i Hiszpanii.

Wartość rynków kosmetycznych w wybranych krajach europejskich w 2016 r.

(w mld zł)

Polski rynek kosmetyczny to ok. 400 podmiotów: zarówno dużych polskich, jak i międzynarodowych firm oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Tak szeroka struktura zapewnia branży niezbędną różnorodność.

 

Wartość rynku kosmetycznego w 2016 wyniosła 16 mld zł. Dzięki branży kosmetycznej polska gospodarka wygenerowała ponad 7 mld zł wartości dodanej. Bezpośrednia wartość dodana ukształtowała się na poziomie 3,02 mld zł, pośrednia 2,18 mld zł. Pozostała część (1,88 mld zł) to efekt wzrostu dochodów w gospodarce, co również poprzez zwiększony popyt konsumentów wygenerowało wartość dodaną.

 

Zatrudnienie w przemyśle kosmetycznych szacuje się na ok. 43 tys. osób. Bezpośrednio w branży pracuje 16,5 tys. osób, ponad 10 tys. osób w innych gałęziach gospodarki związanych z przemysłem kosmetycznym, a 16,7 tys. miejsc pracy utrzymuje się na skutek efektu indukowanego.

 

Liczba miejsc pracy utrzymanych w wybranych sektorach

dzięki działalności przemysłu kosmetycznego w 2016 r.

Polski rynek kosmetyczny rośnie w tempie 2% rocznie. Spośród pierwszej szóstki europejskich liderów branży kosmetycznej, Polska rosła najszybciej.

 

Eksport polskich kosmetyków

 

Polskie kosmetyki sprzedawane są w ponad 160 krajach na całym świecie. Chociaż w dalszym ciągu głównym kierunkiem dla polskich eksporterów pozostają kraje UE, takie jak Niemcy, Wielka Brytania czy Rosja, nasze produkty trafiają już także na odległe rynki, takie jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Perspektywy rynku kosmetycznego

 

Zakłada się, że prognozowany wzrost polskiej gospodarki przyczyni się do rozwoju branży kosmetycznej. Jednoczesny wzrost zamożności społeczeństwa doprowadzi do wzrostu popytu na produkty kosmetyczne.

 

Prognozowana wartość rynku kosmetycznego w latach 2016-2021 (mld zł)

Zmieniać się będzie również struktura popytu. Wzrośnie sprzedaż droższych kosmetyków, a zachodzące w Polsce zmiany demograficzne zwiększą zapotrzebowanie na produkty przeznaczone dla osób starszych.

 

Polski przemysł kosmetyczny stoi przed szansą dalszej globalnej ekspansji. Szczególnie perspektywiczne są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Przewiduje się że wraz z nasyceniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie rynki azjatyckie (głównie Chiny) będą najistotniejszymi partnerami dla polskich producentów z branży kosmetycznej.

 

Zgodnie z programem promocji branży kosmetycznej Polska Agencja Inwestycji i Handlu wspierać będzie działania zmierzające do promocji polskiej branży kosmetycznej: we Włoszech, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Chinach, Ukrainie, Rosji, Japonii, Turcji, Indonezji oraz Korei Południowej.

 

Źródło: Raport o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017, 15 lat rozwoju. www.kosmetyczni.pl




Pliki do pobrania

Raport o stanie branzy kosmetycznej 2017
pdf | 8.07 MB
Pobierz