Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Relacja z targów kosmetycznych Cosmobeauty Seoul 2019

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-06-07 13:02:40
targi, seul, korea południowa, sektor kosmetyczny, kosmetyki, polskie stoisko narodowe, polski pawilon, polska agencja inwestycji i handlu, paih, zagraniczne biuro handlowe w republice korei, zbh seul, 2019, cosmobeauty seoul

W dniach 9-11 maja 2019 roku w Korei Południowej odbyły się międzynarodowe targi kosmetyczne Cosmobeauty Seoul. Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Republice Korei w czasie wydarzenia zorganizowało polskie stoisko narodowe, w ramach którego zaprezentowało się 12 firm kosmetycznych.

Polscy wystawcy na stoisku narodowym

Polscy wystawcy na stoisku narodowym

 

W sumie w wydarzeniu wzięło udział 18 polskich przedsiębiorców z sektora kosmetycznego z ofertą m.in. kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała oraz włosów, makijażu, perfum, kosmetyków specjalistycznych czy naturalnych. Polskie firmy były 2 reprezentacją po Chinach (26 firm) pod względem liczby wystawców w ramach sekcji narodowej.

 

Cosmobeauty Seoul to największe targi kosmetyczne w Republice Korei. W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział ponad 52 tys. odwiedzających, w tym prawie 21 tys. kupców.

 

Spotkania biznesowe z udziałem polskich przedsiębiorców oraz kontrahentów

Spotkania biznesowe z udziałem polskich przedsiębiorców oraz kontrahentów

 

W czasie trzech intensywnych dni targowych polskie firmy odbyły kilkadziesiąt spotkań i rozmów biznesowych na polskim stoisku narodowym. Każda firma miała do dyspozycji wspólną przestrzeń B2B do spotkań z kontrahentami oraz możliwość ekspozycji swojego asortymentu. Merytorycznego i językowego wsparcia w nawiązywaniu kontaktów handlowych na rynku koreańskim udzielali tłumacze oraz organizatorzy stoiska. Polskich wystawców odwiedził również Ambasador RP w Republice Korei p. Piotr Ostaszewski, który z zaciekawieniem zapoznał się z ofertą polskich marek kosmetycznych.

 

Spotkania biznesowe były dobrą okazją do wymiany szeregu praktycznych uwag i wskazówek związanych ze sprzedażą kosmetyków na tym niezwykle wymagającym rynku. Jak podkreśla Kierownik ZBH w Republice Korei, dr Arkadiusz Tarnowski: "Ważne jest rozeznanie się, czy oferowane produkty zawierają dopuszczalne stężenia substancji/składników limitowanych lub zabronionych. Normy koreańskie są dużo bardziej rygorystyczne niż te unijne".

 

Prezentacja na temat polskiego sektora kosmetycznego na targach - Kierownik ZBH w Republice Korei p. dr Arkadiusz Tarnowski

Prezentacja na temat polskiego sektora kosmetycznego na targach - Kierownik ZBH w Republice Korei p. dr Arkadiusz Tarnowski

 

2 dnia targów odbyło się również seminarium na temat polskiego rynku kosmetycznego, które poprowadził Kierownik ZBH w Seulu. Odwiedzający targi mogli uzyskać najistotniejsze informacje dotyczące branży kosmetycznej, w tym eksportu czy wielkości produkcji, a także poznać najważniejsze atrybuty polskich kosmetyków. Na koniec był czas na pytania oraz dyskusje, w które aktywnie włączyli się słuchacze seminarium. Była to również znakomita okazja do zaproszenia odwiedzających targi do odwiedzenia polskiej strefy kosmetycznej, która bez wątpienia przyciągała uwagę gości z rynku koreańskiego oraz rynków zagranicznych.

 

Strefa PAIH na stoisku narodowym

Strefa PAIH na stoisku narodowym

 

Polskie Stoisko Narodowe przyciągało również uwagę mediów oraz influencerów, którzy stanowią istotną formę promocji marek kosmetycznych na tym rynku.

 

Jak zauważa dr Tarnowski: "eksport polskich kosmetyków do Korei na przestrzeni ostatnich pięciu latach wzrósł czterokrotnie, osiągając poziom 5,6 mln USD w 2018 r. Trend ten stwarza duży potencjał ekspansji polskich podmiotów na rynek koreański".

 

Podsumowując, targi kosmetyczne w Seulu oraz obecność polskich marek na tym wydarzeniu na pewno przyczyniły się do promocji Polski jako rosnącej w siłę potęgi kosmetycznej Europy. Zróżnicowana oferta handlowa wpisująca się w aktualne trendy kosmetyczne została zauważona przez odwiedzających targi.

 

Życzymy wszystkim polskim przedsiębiorcom, aby nawiązane kontakty biznesowe przełożyły się na poszerzenie oferty polskich marek na rynku koreańskim.

 

Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym

Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym

Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym

Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym

Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym

Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym

Wystawcy na Polskim Stoisku Narodowym