Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polskie kosmetyki podbijają serca mieszkańców Bliskiego Wschodu

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-05-20 10:21:07
targi, beautyworld middle east, polskie stoisko narodowe, targi kosmetyczne, kosmetyki, branża kosmetyczna, wellness, branżowy program promocji, bpp, stoisko informacyjno-promocyjne, spotkania b2b, materiały promocyjne, materiały audiowizualne, konferencja prasowa, polska agencja inwestycji i handlu, paih, 2019, dubaj, zea

Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz ponad 80 polskich firm reprezentowało Polskę na największych targach na Bliskim Wschodzie poświęconych branży kosmetycznej - Beautyworld Middle East, które odbyły się w dniach 15-17 kwietnia 2019 r. w Dubaju.

Polskie stoisko narodowe

 

Te międzynarodowe targi dla produktów kosmetycznych oraz produktów z kategorii pielęgnacji włosów, zapachów, a także sfery well-being na Bliskim Wschodzie to doskonała platforma wymiany wiedzy i doświadczeń, a także miejsce umożliwiające nawiązanie relacji biznesowych. To także 1 z 3 największych wydarzeń dla branży na świecie. Bliski Wschód to z kolei, jeden z ważniejszych kierunków eksportowych dla polskich producentów kosmetyków. Według analiz, rynek produktów beauty i higieny osobistej w 2019 na terenie Bliskiego Wschodu i Afryki osiągnie wartość 34.9 miliardów dolarów i wzrośnie o 8% w stosunku do minionego roku.

 

- O rosnącej randze targów Beautyworld Midddle East na targowej mapie świata świadczą świetne wyniki eksportowe - mówi Blanka Chmurzyńska-Brown. - Bliski Wschód, to po rynku unijnym i Rosji największy rynek zbytu dla kosmetyków z Polski. Walor targów w Dubaju dla wystawców z Polski podnosi dodatkowo bezsporny fakt: Messe Frankfurt doskonale, bardzo sprawnie organizuje swoje wydarzenie. Bycie wystawcą w Dubaju to przyjemność. Cosmoprof Bolonia może czuć oddech konkurencji targowej na plecach - dodaje.

 

Tegoroczna edycja zgromadziła ponad 43 tys. Przedstawicieli biznesu i kupców oraz ponad 1700 wystawców z 61 krajów reprezentujących 6 głównych grup asortymentowych. Wśród nich nie mogło zabraknąć Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz szerokiego grona przedstawicieli polskiego sektora kosmetycznego, którzy od kilku lat systematycznie biorą udział w wydarzeniu.

 

Rozmowy biznesowe na polskim stoisku narodowym

 

Polska Agencja Inwestycji i Handlu była gospodarzem polskiego stoiska narodowego, na którym przez 3 dni trwania tragów prezentowała osiągnięcia polskiego przemysłu kosmetycznego, a także potencjał do rozwijania współpracy z polskimi firmami.

 

Konferencja na temat polskiego sektora kosmetycznego z udziałem mediów, przedsiębiorców polskich i gości zagranicznych

 

Drugiego dnia trwania targów - 16.04 na stoisku narodowym odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu, którą poprowadził ekspert branżowy, Blanka Chmurzyńska-Brown - Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Spotkanie przyciągnęło licznych gości wśród nich przedstawicieli ze świata mediów oraz biznesu. Po spotkaniu goście mogli zadawać pytania na temat polskiej branży kosmetycznej oraz wziąć udział w obchodzie po stoiskach polskich wystawców.

 

- Targi Beautyworld Midddle East to dla wystawców kosmetyków z Polski historia sukcesu. Znajomość bliskowschodnich rynków i tak wymagającego konsumenta zaczęła się dla Polaków dopiero 11 lat temu - mówi Blanka Chmurzyńska-Brown. - W Dubaju, w 2008 roku, zaledwie 8 wystawców byli to producenci z Polski. Ale już dziś, w 2019, aż 82 producentów z dumą prezentowało swoje kosmetyki. Na tę ilościową i jakościową zmianę naszej obecności w Dubaju składa się wiele czynników. Ale niezaprzeczalnie najważniejszym jest wsparcie finansowe udziału w imprezach targowych dla firm jakie zapewniają rządowe programy wsparcia eksportu, jak program Polska Cosmetics, a ostatnio od kilku lat jego kontynuacja - Go to Brand - podkreśla ekspert branżowy.

 

Na stoisku narodowym wydzielone zostało miejsce do spotkań B2B dla przedstawicieli polskich firm oraz kontrahentów zagranicznych, które cieszyło się ogromnym zainteresowaniem.

 

Konferencja prasowa z udziałem Eksperta branżowego oraz Kierownika ZBH w Dubaju

 

Podczas trwania targów do dyspozycji zarówno polskich, jak i zagranicznych firm, dostępny był ekspert branżowy polskiego sektora kosmetycznego - Pani Blanka Chmurzyńska-Brown oraz eksperci z Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Dubaju: Moneer Faour i Michał Bakuła, którzy udzielali szczegółowych informacji dotyczących możliwości inwestycyjnych na rynku emirackim.

 

- Targi Beautyworld Middl East to szczególne miejsce na mapie imprez targowych w świecie dla producentów kosmetyków. Dubaj to brama na cały rynek bliskowschodni, najlepsze miejsce dla kontaktów z klientami z tego regionu świata, gdzie "more is more" - mówi Chmurzyńska-Brown. - Stoiska firm i wachlarz oferowanych produktów różni się znacznie od tych samych prezentowych klika tygodni wcześniej w Bolonii. Tak wszechobecny w Starej Europie trend "eco - natura - zero waste" nie jest w tym regionie świata jeszcze tak znaczący. Bogate w składniki formuły oraz bogate w złocenia opakowania - to nadal klucz do sukcesu na Bliskim Wschodzie - stwierdza.

 

Spotkanie z udziałem Ambasadora RP w ZEA

 

Targi oraz polskie stoisko narodowe odwiedził również Ambasador RP w ZEA Pan Rafał Rostek, który wraz z przedstawicielami PAIH spotkał się z polskimi firmami prezentującymi swoją ofertę na targach.

 

Materiały prasowe oraz audiowizualne prezentujące polska branże kosmetyczna

 

Dziękujemy wszystkim wystawcom i jednocześnie zapraszamy na kolejne targi z udziałem polskiego stoiska narodowego.

 

Polskie stoisko narodowe na targach Beautyworld Middle East w Dubaju zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży kosmetycznej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Celem programu jest promocja polskiej gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, wpisujące się w obszary Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS). Działania realizowane w ramach niniejszego zadania skierowane są na promocję branży kosmetycznej, jako całości sektora.

 

Więcej informacji na temat programu dostępnych jest na stronie serwisu branżowego KOSMETYKI.