Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polskie stoisko narodowe na największych branżowych targach kosmetycznych na świecie - Cosmoprof w Bolonii

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-03-27 13:16:03
targi, cosmoprof, cosmo perfumery & cosmetics, polskie stoisko narodowe, targi kosmetyczne, kosmetyki, branżowy program promocji, bpp, stoisko informacyjno-promocyjne, spotkania b2b, materiały promocyjne, materiały audiowizualne, polska agencja inwestycji i handlu, paih, 2019, bolonia, włochy

Podczas trwających 4 dni targów Cosmoprof/Cosmopack w Bolonii Polska Agencja Inwestycji i Handlu promowała polski sektor kosmetyczny, a także potencjał do rozwijania współpracy międzynarodowej z naszymi przedsiębiorstwami.

Cosmoprof Worldwide Bologna to wiodące targi poświęcone wszystkim obszarom przemysłu kosmetycznego, począwszy od sektora perfum przez produkty naturalne i ekologiczne, produkty Spa, kosmetyki do włosów czy paznokci.

 

Powitanie uczestników konferencji z udziałem przedstawicieli Organizatora - Bologna Fiere

 

Największym komponentem targów w Bolonii jest COSMO Perfumery & Cosmetics - międzynarodowa impreza adresowana do dystrybutorów i firm zainteresowanych nowościami w świecie perfum i kosmetyków. Oferuje wybór najlepszych marek na świecie, które są w stanie sprostać potrzebom coraz bardziej wyspecjalizowanej branży dystrybucyjnej.

 

Wirtualna recepcja z informacją o polskich wystawcach targów

 

Targi Cosmoprof w Bolonii to największa tego typu impreza w branży kosmetycznej na świecie. W tym roku po raz kolejny padły rekordy: ponad 265 000 zwiedzających oraz 3 033 wystawców z 70 krajów świata. Zdaniem Organizatorów "takie dane - z których jesteśmy niezwykle dumni - dodają energii do działania w zakresie realizacji nowych projektów".

 

Konferencja prasowa z udziałem licznej reprezentacji polskich firm kosmetycznych

 

Polskę na targach w Bolonii reprezentowało prawie 200 firm kosmetycznych - od kosmetyki pielęgnacyjnej, poprzez produkty do włosów i paznokci, kosmetykę kolorową, aż po akcesoria, opakowania oraz maszyny produkcyjne. Stoiska polskich wystawców bez wątpienia stanowią "piękną" wizytówkę branży kosmetycznej - elegancja, niezwykle oryginalna ekspozycja produktów, w tym nowości. Jak co roku przykuwały one spojrzenia oraz przyciągały odwiedzających targi do rozmów z naszymi przedsiębiorcami.

 

Wywiad z udziałem eksperta branżowego p. Blanki Chmurzyńskiej-Brown - Dyrektor Generalna Polskiego Zwiazku Przemyslu Kosmetycznego

 

Zdaniem eksperta branżowego p. Blanki Chmurzyńskiej-Brown-Dyrektora Generalnego Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego: "Silna pozycja małych firm była zauważalna w pawilonie narodowym Cosmoprof Bologna 2019. Wśród wystawców zabrakło w tym roku takich lokomotyw eksportowych jak Dr Irena Eris, Oceanic czy Ziaja. Wciąż obecni są liderzy eksportu z olśniewającymi stoiskami - Bielenda, Delia Cosmetics czy Eveline Cosmetics. Jednakże gros firm wystawiała się w tym roku po raz pierwszy przygotowując małe, kilkumetrowe stoiska". Jak dodaje: "Silną pozycję polskich kosmetyków dało się zaobserwować również w tzw. pawilonie "zielonym". Marki Resibo, Nacomi, OnlyBio czy Body Boom przygotowały naprawdę imponujące stoiska. Charakterystyczne polskie "latarenki" dało się zaobserwować również w pawilonie CosmoPrime: stoiska Clare Blank, D’alchemy, Naturative, Phenome czy Zew for Man przyciągały wzrok zwiedzających i wielu kontrahentów. Na pewno polski pawilon narodowy jest wciąż jednym z najpiękniejszych na całych targach. W ogromnej mierze jest to efekt realizacji programu Go To Brand, dzięki któremu wystawcy mogą otrzymać nawet 80% zwrotu kosztów".

 

Branża kosmetyczna to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki o tradycjach sięgających już połowy XIX wieku. Aktualnie na polskim rynku działa ponad 1000 producentów i dystrybutorów kosmetyków. Rynek jest podzielony na małe, średnie oraz duże przedsiębiorstwa - eksportujących produkty do ponad 160 krajów świata - głównie do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Rosji, Włoch oraz Francji.

 

Całkowita wartość eksportu polskich kosmetyków w 2017 roku wyniosła 3,333 mld zł. Polska jest szóstym producentem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej wśród liderów tego sektora. Jak podkreśla ekspert branżowy: "Jednakże jasno widać - rynek zmienia się. Według danych REGON w latach 2015-2018 - czyli zaledwie w ciągu 3 lat - powstały 174 nowe firmy działające w sektorze kosmetycznym. Według danych Nielsen, firmy znajdujące się poniżej 15. miejsca na liście producentów kosmetyków rosną najszybciej i w 2017 roku (Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, data up to June 2017) wygenerowały 71% wzrostu wartości całego sektora. Przy takim tempie przyrostu nowych podmiotów polska półka drogeryjna będzie coraz ciaśniejsza, co podkreślało większość przedsiębiorców, z którymi miałam okazję rozmawiać. Stąd konieczne szukanie nowych rynków eksportowych".

 

Spotkania biznesowe na polskim stoisku narodowym

 

W ramach stoiska narodowego zorganizowanego przez PAIH, wydzielone zostało miejsce do spotkań B2B dla przedstawicieli polskich firm oraz ich partnerów biznesowych. Przez cały czas trwania targów do dyspozycji zwiedzających był ekspert branżowy - p. Blanka Chmurzyńska-Brown, który informował na temat potencjału polskiego sektora kosmetycznego oraz polskiej gospodarki. Polskie firmy wystawiające się na targach mogły skorzystać z takich form promocji jak: dystrybucja materiałów informacyjnych czy prezentacja filmów reklamowych. Dodatkowo obsługa stoiska narodowego udzielała zwiedzającym informacji o stoiskach polskich firm, będących wystawcami na danych targach oraz wręczała folder informacyjny na temat polskiej branży kosmetycznej.

 

Konferencja prasowa na temat polskiego sektora kosmetycznego

 

Podczas trzeciego dnia targów na polskim stoisku promocyjnym odbyła się konferencja prasowa, którą poprowadził ekspert branżowy. Na spotkanie przybyli organizatorzy targów Cosmoprof Bologna oraz przedstawiciele Health&Beauty Media, międzynarodowi dziennikarze, goście zagraniczni oraz przedstawiciele polskich przedsiębiorstw.

 

Seminarium kosmetyczne na temat rynku kosmetycznego we Włoszech - Kierownik ZBH w Mediolanie - p. Patrycja Niemczyk-Favaro

 

Po spotkaniu goście mogli zadawać pytania na temat polskiej branży kosmetycznej oraz wziąć udział w obchodzie po polskiej sekcji narodowej. Dla polskich przedsiębiorców Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Mediolanie przygotowało seminarium na temat rynku kosmetycznego we Włoszech, gdzie omówiono tematy prawne czy system dystrybucji kosmetyków.

 

Uczestnicy seminarium kosmetycznego

 

Polskie stoisko narodowe na targach w Bolonii zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży kosmetycznej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Celem programu jest promocja polskiej gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, wpisujące się w obszary Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS). Działania realizowane w ramach niniejszego zadania skierowane są na promocję branży kosmetycznej, jako całości sektora.

 

Katalog branżowy sektora kosmetycznego

 

W ramach realizacji programu do końca 2019 roku zorganizowane zostaną stoiska informacyjno-promocyjne podczas 2 wydarzeń targowo-konferencyjnych w Dubaju oraz Hong Kongu.

 

Więcej informacji na temat programu dostępnych jest na stronie serwisu branżowego: cosmetics.trade.gov.pl.