Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Rynek kosmetyczny w Republice Korei - relacja z seminarium

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-02-14 10:01:46
seminarium, rynek kosmetyczny, republika korei, ekspansja, import, dystrybucja, targi, kosmetyki, branżowy program promocji sektora kosmetycznego, bpp, zagraniczne biuro handlowe w seulu, zbh seul, polska agencja inwestycji i handlu, paih, 2019, rynek kosmetyczny w republice korei

5 lutego 2019 r. w Centrum Informacji Prasowej PAIH odbyło się seminarium kosmetyczne na temat potencjału współpracy, wymagań importowych, sposobów dystrybucji oraz wydarzeń targowych w Republice Korei.

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele polskich przedsiębiorców, stowarzyszeń branżowych, zaś gościem specjalnym wydarzenia byli przedstawiciele Koreańskiej Agencji Inwestycji i Handlu (KOTRA), którzy zaprezentowali działania Agencji oraz prowadzone projekty, w tym dla sektora kosmetycznego.

 

Eksport polskich kosmetyków do Republiki Korei w ciągu 5 lat wzrósł 4-krotnie i osiągnął wartość 5,6 mln USD w 2018 roku. Najważniejsze pozycje eksportowe to preparaty kosmetyczne lub upiększające oraz preparaty do pielęgnacji skóry, a także preparaty do włosów czy preparaty do golenia.

 

 

Spotkanie poprowadził p. dr Arkadiusz Tarnowski - kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Seulu, który zaprezentował najważniejsze fakty dotyczące sektora kosmetycznego w Korei, który jest 8. rynkiem kosmetycznym na świecie. Niezwykle istotne kwestie poruszane w czasie wystąpienia to prawo kosmetyczne, w tym system pozwoleń na dopuszczenie do obrotu kosmetyków, zasady etykietowania czy proces importu kosmetyków.

 

Polscy przedsiębiorcy mogli również dowiedzieć się o zwyczajach zakupowych Koreańczyków, którzy przeciętnie korzystają z ok. 27 kosmetyków miesięcznie (w przypadku kobiet) oraz ok. 13 kosmetyków (w przypadku mężczyzn). Kierownik Biura Handlowego w Korei przedstawił dogłębnie proces dystrybucji kosmetyków, główne kanały sprzedaży oraz działania promocyjne (urządzenia mobilne, portale promocji oraz lokowanie produktu), które znacznie różnią się od działań podejmowanych na rynkach europejskich.

 

 

Na koniec omówiono umowę o wolnym handlu UE - RK, która znacznie ułatwia proces eksportu kosmetyków.

 

Seminarium było również okazją do podsumowania działań branżowego programu promocji sektora kosmetycznego w 2018 oraz przedstawienia wydarzeń targowych z udziałem stoiska narodowego na rok 2019.

 

 

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za włączenie się do dyskusji oraz zapraszamy do kontaktu z ZBH w Republice Korei: