.
Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Inauguracja branżowego programu promocji sektora kosmetycznego na targach w Bolonii

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2018-04-27 09:41:13
targi, cosmoprof, cosmopack, polskie stoisko narodowe, targi kosmetyczne, polska branża kosmetyczna, kosmetyki, branżowy program promocji, bpp, stoisko informacyjno-promocyjne, spotkania b2b, materiały promocyjne, materiały audiowizualne, konferencja prasowa, polska agencja inwestycji i handlu, paih, 2018, bolonia, włochy

Podczas trwających 4 dni targów Cosmoprof/Cosmopack w Bolonii Polska Agencja Inwestycji i Handlu promowała polską branżę kosmetyczną na specjalnie przygotowanym stoisku informacyjno-promocyjnym. Targi były wydarzeniem inaugurującym branżowy program promocji sektora kosmetycznego.

Targi Cosmoprof w Bolonii to największa tego typu impreza w branży kosmetycznej na świecie. W tym roku padł rekord ponad 250 000 zwiedzających oraz 2 822 wystawców z 70 krajów świata. Polskę reprezentowały łącznie 164 firmy - od kosmetyki pielęgnacyjnej, poprzez produkty do włosów i paznokci, kosmetykę kolorową, aż po akcesoria, opakowania oraz maszyny produkcyjne. - Było nam niezmiernie miło, kiedy zagraniczni goście podchodzili do nas i chwalili polskie stoiska nie tylko w obrębie pawilonu narodowego, ale też w innych halach, mówiąc że zdecydowanie wyróżniały się one nawet na tle sekcji francuskiej, włoskiej czy niemieckiej - mówi Adriana Jakubowska, ekspert branży kosmetycznej.

 

 

Branża kosmetyczna to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki o tradycjach sięgających już połowy XIX wieku. Aktualnie na polskim rynku działa około 400 małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw eksportujących swoje produkty do ponad 160 krajów świata. Całkowita wartość tego rynku to 16 mld zł. Polska jest szóstym producentem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej wśród liderów tego sektora.

 

- Tajemnica tego sukcesu tkwi właśnie w tym, że większość naszych rodzimych firm kosmetycznych to małe i średnie przedsiębiorstwa. Dają one niezwykle dużą elastyczność w podejściu do procesu produkcji i pozwalają na szybką reakcję i dostosowanie się do aktualnie obowiązujących trendów na rynku - mówi Adriana Jakubowska, ekspert branży kosmetycznej.

 

 

W ramach stoiska narodowego zorganizowanego przez PAIH, wydzielone zostało miejsce do spotkań B2B dla przedstawicieli polskich firm oraz potencjalnych kontrahentów. - Cieszy nas, że firmy bardzo chętnie korzystały z tej możliwości. Miało to szczególne znaczenie dla małych firm, które dopiero stawiają pierwsze kroki w eksporcie i nie stać ich jeszcze na duże stoiska, na których mogliby wygospodarować wystarczająco dużo przestrzeni do spotkań B2B - dodaje Adriana Jakubowska. - Na stoisku promocyjnym mogli odbyć rozmowy z potencjalnymi kontrahentami w komfortowych warunkach, napić się pysznej kawy oraz przez cały czas trwania targów skorzystać z możliwości zaprezentowania swoich materiałów promocyjnych.

 

 

Przez cały czas trwania targów do dyspozycji zwiedzających był ekspert, który informował na temat potencjału polskiej branży kosmetycznej oraz polskiej gospodarki. Wystawcy z Polski mogli skorzystać z darmowej promocji, m.in. dystrybucji materiałów informacyjnych czy wyświetlania filmów promocyjnych. Dodatkowo obsługa stoiska narodowego udzielała zwiedzającym informacji o stoiskach polskich firm, będących wystawcami na danych targach oraz wręczała folder informacyjny na temat polskiej branży kosmetycznej. - Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się polskie firmy produkujące kosmetyki ekologiczne i organiczne, których silna reprezentacja była doskonale widoczna w pawilonie naturalnym. Widać, że ten trend cieszy się coraz większą popularnością, na co nie pozostają obojętni także polscy przedsiębiorcy. Robią to zresztą z sukcesem, ponieważ Polska może pochwalić się nie tylko doskonale wykwalifikowaną kadrą fachowców, ale także naturalnymi składnikami, których cenne właściwości są bardzo pożądane na całym świecie. Należą do nich na przykład zioła, ekstrakty z kwiatów, owoców i zbóż, bursztyn, sól bocheńska, miody, a nawet śluz ze ślimaka - dodaje Adriana Jakubowska.

 

 

Podczas trzeciego dnia targów, 17 marca o godz. 12:00 na polskim stoisku promocyjnym odbyła się konferencja prasowa, którą poprowadził ekspert branżowy - Adriana Jakubowska, redaktor prowadząca magazynu "Cosmetic Reporter". Na spotkanie przybyli organizatorzy targów, m.in. Rossano Bozzi, dyrektor targów Cosmopack, dziennikarze międzynarodowi, goście zagraniczni oraz przedstawiciele polskich przedsiębiorstw. Po spotkaniu goście mogli zadawać pytania na temat polskiej branży kosmetycznej oraz wziąć udział w obchodzie po polskiej sekcji narodowej.

 

 

Polskie stoisko narodowe na targach w Bolonii zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży kosmetycznej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Celem programu jest promocja polskiej gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, wpisujące się w obszary Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS). Działania realizowane w ramach niniejszego zadania skierowane są na promocję branży kosmetycznej, jako całości sektora.

 

W ramach realizacji programu do końca 2019 roku zorganizowane zostaną stoiska informacyjno-promocyjne podczas 6 wydarzeń targowo-konferencyjnych w Bolonii, Dubaju oraz Hong Kongu.

 

Więcej informacji na temat programu dostępnych jest na stronie serwisu branżowego KOSMETYKI.